שידור חי
תמונה של התוכנית

טור דעה

הרשות להגנת הצרכן מזהירה: עלייה בסיכונים ברשתות החברתיות לבני נוער בתקופת הקיץ

בחופשת הקיץ נרשמת עלייה בשימוש ברשתות החברתיות ובחשיפה לפרסום סמוי ואתגרי רכישה בקרב בני נוער; הרשות קוראת להורים לפקוח עין וללוות את ילדיהם.
אילוסטרציה נער מול מחשב
אילוסטרציה
whatsapp
שתפו כתבה:

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מזהירה מפני סיכונים גוברים עבור בני נוער בתקופת הקיץ, בעקבות שימוש מוגבר ברשתות החברתיות. בחופשת הקיץ חלה עלייה חדה בזמן המסך של בני נוער ב-TikTok, Instagram ו-YouTube, וזו מלווה בחשיפה מוגברת לפרסום סמוי, אתגרי רשת והונאות דיגיטליות. הרשות קוראת להורים ולנוער לגלות ערנות ולהיות מודעים לאופן בו מסרים שיווקיים יכולים להשפיע על ההתנהלות הצרכנית.

קובי זריהן, הממונה על הרשות, מסר: "הקיץ הוא תקופה מועדת לחשיפה מוגברת של בני נוער לתכנים שיווקיים שעלולים להטעות או להשפיע עליהם רגשית ולעודד רכישות מיותרות. אנו קוראים להורים לגלות מעורבות פעילה, לשוחח עם ילדיהם על התנהלות בטוחה ברשת, וללמד אותם כיצד לזהות תוכן פרסומי ולהגן על פרטיותם. ההבנה והמודעות לסיכונים אלו הן המפתח להגנה על בני הנוער. אנו קוראים לציבור לדווח לרשות על פרסומים מטעים או על תכנים מסחריים בעייתיים המיועדים לקטינים."

הרשות מדגישה שני רכיבי סיכון עיקריים: חשיפה מוגברת לפרסום סמוי, בעיקר באמצעות משפיעני רשת פופולריים, והשתתפות מוגברת בפעילויות מקוונות נושאות פרסים ואתגרים – כגון תחרויות, סרטוני פתיחת קופסאות (Unboxing) ואתגרי מדיה חברתית, המשלבים מסרים המעודדים רכישה תוך קישור לערכים של "הצלחה חברתית" או השתייכות קבוצתית התלויה בצריכה.

הודעות הרשות מציינות כי אתגרים אלו מנוצלים כתשתית שיווקית רחבה ומדויקת ברשתות החברתיות, והם עלולים לגרום לבני נוער לפגיעה בפרטיות, רכישות מיותרות ואף הונאות דיגיטליות כמו פישינג או רכישת מוצרים מזויפים. בני נוער עלולים לשתף פרטים אישיים או להירשם לאפליקציות מבלי לוודא את מהימנות הגורם המחולל, ולעיתים לבצע רכישות ללא ליווי ההורים.

הרשות מסכמת: מודעות לסיכונים, שיחה פתוחה עם בני הנוער והכוונה ברורה כיצד לזהות פרסומות והונאות דיגיטליות הן המפתח למניעת פגיעות ולשמירה על הצרכנות הבטוחה של צעירים ברשת.

חדשות

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com