סביב בניין קריית הממשלה החדש בנתניה, מתרחש כאוס תחבורתי מרגע שאוכלס הבניין, הנובע ממחסור במקומות חניה במבנה החדש. כאוס שהופך את חיי התושבים לסיוט יומיומי. עפ"י דווחו של כתבנו מיכאל פוסמושקין, מאז פתיחת בניין קריית הממשלה, הכולל שורה של משרדים ממשלתיים כמו משרד הפנים, הבריאות, שירות התעסוקה ורשות האוכלוסין, תושבים ובאי המקום מתמודדים עם מחסור חמור במקומות חניה.
בקריית הממשלה, שנפתחה לפני מספר שבועות, קיים חניון המכיל כ-290 מקומות בלבד, חלקן חניות שמורות. כמות זו אינה מספקת עבור באי הקריה המגיעים לקבל שירותים מהמשרדים הממשלתיים, וכן לכל עובדי המשרדים, חוסר אקוטי המוביל נהגים רבים להחנות רכבים באופן לא חוקי, על מדרכות, באדום-לבן, באלכסון, ובחסימת דרכי גישה, תוך סיכון הולכי רגל ויצירת פקקי תנועה.
עוד בטרם פתיחת הקריה, התריע יושב-ראש ההסתדרות בעיר, משה סמיה, כי צפויה בעיית חניה חמורה. כעת, חודש אחרי הפתיחה, החששות התממשו במלואם. התושבים המתגוררים בסמוך, מתלוננים שלא ניתן למצוא חניה ליד הבית, ומבקרים נאלצים לכתת רגליים למרחק רב, או להחנות באופן מסוכן.
ניסים גבאי, תושב האזור שמתגורר בסמוך לקריה, העיד בראיון: "אני עם הגדר של הבית לקריה, רואה הכל. קטסטרופה. אנשים חונים על העצים, על המדרכות, לא משאירים גישה אפילו לנכים. מונית לא יכולה לעצור שם. יש מאחורה מגרש כורכר שלא נגיש, סגרו אותו. כמה פשוט היה לפתוח אותו לחניה, זה יכול היה לפתור הרבה מהבעיה."
לטענת גבאי, הוא פנה לעירייה, אך זכה לתשובה מקוממת: "שאלו אותי איפה בדיוק חונים באדום לבן. זו שאלה? שיבואו לראות במו עיניהם."
בתגובה לפניית רדיו 90, עיריית נתניה העבירה תגובה זהה לזו שמסרה לפני שנה, בזמן שנבנה הבניין: "קריית הממשלה הוקמה בהתאם לתקנות החניה והתכנון. החניון תוכנן על ידי יועץ תנועה ומותאם לתוכנית הבינוי. המבנה מונגש היטב בתחבורה ציבורית, ובוצעו עבודות תשתית במסגרת פרויקט 'מהיר לעיר'."
עוד הדגישה העירייה כי הקריה הוקמה על ידי המדינה באמצעות חברת "הדיור הממשלתי", וכי כל שאלה בנושא תנאי ההעסקה או ההקמה צריכה להיות מופנית למשרד הפנים.
כתבנו, מיכאל פוסמושקין הוסיף וחידד, כי בפנייה למשרד הפנים התקבלה תשובה תמוהה, לפיה הם "אינם רואים קשר אליהם", והפנו חזרה לעירייה. ניסיונות לקבל הבהרה נוספת מעיריית נתניה וממשרד האוצר (שבאחריותו הפרויקט) – טרם נענו.