בנתניה התעוררו תלונות מצד הורים בעקבות איחוד צהרונים בשני גנים שונים, שהוביל להקמת צהרון אחד עם למעלה מ-30 ילדים. לטענת ההורים, הצפיפות הקיצונית מקשה על הצוות החינוכי לספק טיפול אישי לכל ילד, וחלק מהילדים נותרו ללא שיבוץ. כתוצאה מכך, נאלצו חלק מההורים לעזוב את עבודתם באמצע היום כדי לדאוג לילדיהם. מעבר לכך, הצוות מתמודד עם קושי נוסף, בשל שילוב של גילאים ורמות התפתחות שונות, המכבידים על ניהול הצהרון ומתן יחס אישי לכל ילד.
ד"ר רוסלן שיכמן, אב לילדה ששובצה בצהרון, סיפר על המצב בראיון ליומן הצהריים של רדיו 90 עם יוסי הדר: "אנחנו, לשמחתנו, אנחנו כן שובצנו, אבל אנחנו שומעים על ילדים שלא שובצו. כן. וההורים מחכים לפתרון, והם לא יודעים מה לעשות." והוסיף: "אני בקשר עם חלק מההורים, ושמעתי כבר על אמה אחת ששוקלת לעבור למשמרות לילה, כי אין לה פתרון אחר".
לשיפור התנאים, הציע שיכמן: "אילו מביאים עוד איש צוות אחד, אז אפשר כאילו שהילדים מגן אפק, שהם ימשיכו לצהרון בגן שלהם. כן. בעצם, לעשות את הקבוצות לקטנות יותר, ובכך בעצם לשפר את התנאים של כל הילדים". לגבי ילדים עם צרכים מיוחדים, הוסיף: "ילדה אחת מגן שפתי, היא מגיעה בהסעה, וברור שילדה כזאת היא פשוט זקוקה ליותר תשומת לב מילד רגיל."
גבי, אב לילדה שלא שובצה, סיפר אף הוא ביומן הצהריים על בעיית הרישום לצהרון: "מה שקרה זה שעשינו בחודש שביעי רישום, ומשום מה המערכת לא קלטה את הפנייה שלנו, וגם לא ידענו על זה… שלושה ימים לפני פתיחת הלימודים נאמר לנו שהילדה לא רשומה…"
לגבי הסיבה לאי השיבוץ, אמר: "כן. איחדו את הגנים, ואין מקום בגן הזה. כן. עד 35 ילדים יכולים להיות במבנה. כן. וזה מה שקרה, זה שהם באו וצמצמו, ולא רק בגן הזה, הם דאגו לעשות את זה בגנים סמוכים אלינו".
כאשר התבקש להסביר מה עושים כשאין צהרון זמין, הוסיף: "כל המשפחה מגוייסת לזה, ולוקחים את הילדה, ומה שאצלי קרה,שנאלצתי לתת מענה מרחוק לעבודה".
תגובת המתנ"ס: "הרישום לצהרוני הגנים נפתח כבר ב-30.1.25, פורסם בכל אמצעי התקשורת והיה נגיש לכלל הציבור. במעמד הרישום לגן העירייה ניתנה להורים האפשרות להירשם גם לצהרון. הרישום המוקדם הסתיים ב-30.6, ונפתחה גם אפשרות לרישום מאוחר עד ה-20.8. כל הילדים שנרשמו במסגרת מועדים אלו שובצו וקיבלו מענה. איחוד גנים הוא כלי שנועד להבטיח את פתיחתן של מסגרות צהרונים לכלל ההורים, והוא נעשה בהתאם לתקנים הקבועים בחוק – עד 35 ילדים בקבוצה. במקרה המדובר נותרו 4 ילדים ממתינים משני הגנים שאוחדו, כאשר כולם נרשמו לאחר ה-24.8, ואחד מהם אף נרשם אתמול. אנו מבינים את ההורים, ופועלים על מנת לתת מענה מיידי. אנו רואים חשיבות רבה בשירות רציף ואיכותי לכלל המשפחות, ונמשיך לפעול באחריות ובמסירות למען רווחת הילדים וההורים".
שיכמן בתגובה להתייחסות המתנ"ס: "אם יביאו עוד איש צוות אחד ספציפית למקרה שלנו, אז זה מעלה את רווחת הילדים פי כמה וכמה. כי אז יש לנו שתי קבוצות במקום קבוצה אחת. כן. ואז אפשר לתת יותר תשומת לב לילדים ולעזור להם להתפתח בצורה הטובה ביותר".
הקשיבו לראיון המלא