תושבי ראש העין ואבן יהודה ייהנו מהרחבת הזכאות לקבלת רישיון לנשק אישי, לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אישר להכיר בשתי הרשויות כיישובים הזכאים להקלות בתחום. ההודעה נמסרה אמש (שני) לראש עיריית ראש העין, רז שגיא, ולראש מועצת אבן יהודה, מתן כצמן.
במשרד לביטחון לאומי מסרו כי ההחלטה התקבלה בעקבות עבודת מטה ובחינה מקצועית שבוצעה על ידי משטרת ישראל וגורמי המקצוע באגף רישוי ופיקוח כלי ירייה. במסגרת ההחלטה, תושבי שתי הרשויות העומדים בתנאי הסף יוכלו להגיש בקשות לרישיון נשק בהתאם לקריטריונים המעודכנים.
במשרד הדגישו כי נשק המוחזק בידי אזרחים אחראים מהווה מרכיב משמעותי בחיזוק הביטחון האישי ובשיפור יכולת התגובה הראשונית לאירועי טרור ופשיעה. לצד זאת, הובהר כי הרחבת הזכאות אינה מבטלת את דרישות החוק, וכי קבלת הרישיון תמשיך להיות מותנית בעמידה בכל התנאים והקריטריונים הנדרשים.
ראש מועצת אבן יהודה מסר: "זהו עוד צעד חשוב בחיזוק הבטחון האישי. אשתף אתכם כי ברמה האישית, עד ל-7.10 התנגדתי עקרונית לנשיאת כלי נשק על ידי אזרחים: אין להקל ראש בהמצאות כלי נשק בבתים, המעלים סיכון לתאונות, מקרי אלימות, ועוד תופעות שליליות", כתב בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק, "עם זאת, לאחר ה7.10 והירידה בבטחון האישי ברחבי המדינה אני עצמי הוצאתי רשיון אקדח, ולאור המצב הבטחוני הכללי, והסמיכות של אבן יהודה לקו התפר, המועצה הגישה בקשה כי אבן יהודה תוכר כיישוב שתושביו זכאים לנשיאת אקדחים. האישור ייכנס לתוקף עד ה6.7".






























