שידור חי
תמונה של התוכנית

טור דעה

התושבים מתריעים- חסימת גשר הדר בהוד השרון מסכנת רוכבים ומטיילים

"צריך לחצות את הנחל על סלעים, זה נורא" אומר דוד מילגרום, מנהל קהילת רוכבים באזור
0:00 / 0:00
אילוסטרציה קבוצת רכיבת אופניים
אילוסטרציה
whatsapp
שתפו כתבה:

קונפליקט סביב גשר הדר בהוד השרון, העובר מעל אחד מיובלי נחל הירקון, גשר היסטורי בן עשרות שנים, ששימש בעבר את רוכבי האופניים והולכי שביל ישראל. לאחרונה חסמה העירייה את הגישה לגשר, בטענה שהמבנה מסוכן, וכתוצאה מכך נאלצים הרוכבים לחצות את הנחל על סלעים שהוצבו במים, תוך סיכון לנפילות וחבלות.

קהילת הרוכבים והמטיילים במקום דורשת פתרון מהיר ובטוח לחציית הנחל. כאמור, שנים ארוכות חצו רוכבים רבים את הגשר ההיסטורי, אך העירייה החליטה להקיף את הגשר בגדרות ולחסום את הגישה אליו. המהלך נועד, לפי העירייה, למנוע סיכון לציבור, אך יצר מצב שבו החוצים נאלצים לעבור על סלעים בתוך מי הנחל, לעיתים תוך חבלה או כמעט-נפילה.

דוד מילגרום, שהקים את קבוצת נאמני שביל הירקון לאופניים, מספר על ניסיונות חוזרים להתריע בפני העירייה: "לפני חמש שנים נפגשתי עם ראש העיר ומהנדס העיר והצגתי להם שהגשר מסוכן. אמרתי שניתן גם ליצור גשר בטיחותי וגם להפוך את השיקום לאטרקציה היסטורית. חמש שנים אנחנו מתקשקשים איתם, וגשר הדר עדיין חסום."

מילגרום הוסיף כי הקהילה כבר פתחה עצומה ברשת, שצברה מאות חתימות, ומטרתה דרישה לשני צעדים: הצבת גשרון זמני כדי לאפשר מעבר בטוח והמשך שיקום היסטורי של הגשר. "בטווח הקצר צריך להקים גישרון מתכת זמני במקום האבנים, ובמקביל לבצע שיקום היסטורי יפה של הגשר ולהפוך אותו לאטרקציה" אמר.

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "הגשר הישן הוכרז על ידי קונסטרוקטור כמבנה מסוכן ולכן נסגר למעבר. מכיוון שמדובר בשטח פרטי של עמותת פרדס בחירייה, זה ממילא לא באחריות העירייה לשיקום. עם זאת ומתוך רצון לפתור את הסוגיה, העירייה קידמה הוצאת היתר בניה לשיקום הגשר זאת כאמור למרות שמדובר בשטח פרטי שאינו בבעלות ואחריות עיריית הוד השרון.  עד לקבלת היתר הבנייה ולשיפוץ הגשר ועל מנת להקל על מעבר הנחל, הוצבו סלעים שטוחים לרוחב תוואי הנחל המאפשרים מעבר ברגל.  רוכבות ורוכבי אופניים יכולות ויכולים לחצות את הנחל דרך פארק הוד השרון המרוחק כקילומטר רכיבה מהמקום. מיותר לציין כי אף אחד מהגורמים להם יש נגיעה לשטח דוגמת בעלי השטח, רשויות הנחל, או הקרן לשטחים פתוחים, עוד לא הביעו עניין במימון שיקום הגשר המוערך במעל מיליון ש״ח."

מילגרום הביע אכזבה מהתנהלות העירייה וטען כי משרד התיירות אף תקצב את הגשר כאטרקציה תיירותית, אך הכסף לא מומש עקב ביורוקרטיה והיעדר יוזמה מצד העירייה. לדבריו, ללא התערבות מיידית של הרשות המקומית, הרוכבים והמועצה האקולוגית עלולים להישאר במצב מסוכן לאורך זמן.

הקשיבו לראיון המלא

כתבות נוספות:

חדשות

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com