קטסטרופה תחבורתית הבוקר (רביעי) בנתניה, מאות תלמידים שנדרשים להשתמש בתחבורה הציבורית כדי להגיע למסגרות החינוך, במיוחד בשכונות המרוחקות ובקצוות העיר, נתקלו באוטובוסים עמוסים שכבר משעות הבוקר המוקדמות לא עצרו בתחנות. תלמידים רבים נאלצו לצעוד ברגל קילומטרים אל בתי הספר כשהם סוחבים תיקים כבדים, אחרים המתינו בתחנות במשך זמן ממושך ואיחרו לשיעורים. כך עולה מתלונות שהגיעו למערכת פורטל החדשות של רדיו 90.
בשיחה עם הממונה על התחבורה בעיריית נתניה, חבר המועצה מוטי רצאבי. השיב רצאבי לשאלה כיצד קרה שתלמידים נותרים ללא מענה תחבורתי, כי האחריות אינה בידי העירייה: "התדירות היא בסמכות משרד התחבורה. הם היו אמורים להקצות בין 15 אלף ל–30 אלף קילומטרים נוספים, אבל יש עיכוב בתקציב. כל אוטובוס נוסף פירושו עוד קילומטראז' ותקציב ומשרד התחבורה כרגע לא מוכן לשלם".
בנוגע לקווי האוטובוס הספציפיים שדווח עליהם, 63, 63א, 71 ו–71א, ושרימת קווים עמוסים נוספים, אמר רצאבי כי בוצעו התאמות נקודתיות, אך לא ניתן היה להגדיל את התדירות. "כרגע אני מנסה לראות איך אפשר לצמצם ולהעביר אוטובוסים בין קווים, אבל זה לא פותר את הבעיה. לי כרגע אין פתרון. הפתרון היחיד הוא להפעיל לחץ על משרד התחבורה."
לדבריו, כבר התקיימו פגישות עם שרת התחבורה, ובהן ביקש להגדיל את התקצוב ל–30 אלף קילומטרים נוספים כדי לכסות את צורכי העיר: "ביקשתי 30 אלף, בהתחלה דיברו איתנו על 15. אישור התקציב יאפשר לנו לפלח את מוקדי התלמידים ולהוסיף קווים במקומות החסרים."
רצאבי הודה כי המצב הנוכחי חמור והדגיש כי יעביר את הנושא לדיון בישיבת המועצה הקרובה, והביע תקווה לשינוי לאחר הפגישה הקרובה עם שרת התחבורה: "אני מקווה שיהיו בשורות טובות. כרגע אין פתרון מקומי, האחריות כולה בידי משרד התחבורה."
התייחסות משרד התחבורה תצורף לכשתימסר.