שידור חי
תמונה של התוכנית

טור דעה

נתניה והסביבה בהפסקת חשמל ממושכת: "הפסקת חשמל נרחבת שנמשכה שעות – תושבים ובעלי עסקים נפגעו"

אהרון שיפר, מנהל מרחב שרון בחברת החשמל: "קבלנים פגעו בכבלי מתח גבוה, זה חוזר על עצמו, אנחנו סובלים מקבלנים שלוקחים את החוק לידיים"
0:00 / 0:00
צילום משולב של הכבלים שנקרעו בקדימה צורן ונתניה
נזקי התשתיות בקדימה צורן ובנתניה. צילום: דוברות חברת החשמל
whatsapp
שתפו כתבה:

אתמול(רביעי), חוו תושבי נתניה והיישובים הסמוכים קדימה-צורן ואבן יהודה הפסקות חשמל נרחבות שנמשכו שעות ארוכות ופגעו קשות בשגרת חייהם ובפעילות בתי העסק. מדובר היה ב"אירוע חריג" שהותיר אלפי בתי אב ובתי עסק ללא חשמל בשיאו של חודש אוגוסט החם.

רז משולם, יו"ר ועד מרכז העיר נתניה, סיפר ביומן הצהריים של רדיו 90 עם משה גבאי: "בשעה 8:20 בבוקר החלה הפסקת חשמל די נרחבת בחלקים רבים בעיר – שכונות שלמות נותרו ללא חשמל במשך שעות. זה פגע באיכות החיים בצורה משמעותית, ילדים בבית, עובדים מהבית, בעלי עסקים שלא יכלו לעבוד. היינו חסרי אונים. כשפנינו לחברת החשמל, בהתחלה הם בכלל לא ידעו על התקלה".

לדבריו, "זו לא רק עוגמת נפש, יש אנשים שנזקקו לחשמל למטרות רפואיות, מקררים ומקפיאים קרסו, ובתי עסק הפסידו כספים. כשאנחנו פונים לחברת החשמל לקבל פיצוי, אומרים לנו שצריך להביא איש מקצוע שיוכיח שמדובר בהפסקת חשמל, זה כמעט בלתי אפשרי".

מנהל מרחב שרון בחברת החשמל, אהרון שיפר, הציג את אתגרי חברת החשמל: "אכן היה לנו אתמול יום מאתגר ביותר. במקום להתעסק בחיבורים לשכונות החדשות ולמוסדות חינוך, נאלצנו להתמודד עם קבלן עפר שפגע בשלושה כבלי מתח גבוה בצומת אמיתי. מדובר בקווים שמזינים את מרכז נתניה, והשבתתם פגעה באלפי לקוחות".

שיפר תיאר את מורכבות השבת החשמל: "אנחנו מיד יודעים מהתקלה דרך המערכות הממוחשבות שלנו, אבל לא תמיד יודעים היכן היא בדיוק. היינו צריכים להעביר חשמל מקווים מקבילים  וזה דורש דיוק רב. אם מעמיסים על קו אחד יותר מדי, אפשר לגרום לנזק גדול יותר. לפזר שלושה קווים לכל נתניה זה לוקח זמן".

הוא הוסיף כי "שעה מאוחר יותר, בקדימה, קבלן נוסף שעבד עבור המועצה המקומית פגע בעוד כבל שמזין את קדימה ואבן יהודה. גם שם היינו צריכים לנטרל ולתקן, במקביל לעבודות בנתניה".

שיפר לא חסך ביקורת: "יש קבלנים מסודרים שפונים אלינו, מקבלים מפות, הדרכות ופיקוח. ויש קבלנים אחרים שפשוט לוקחים את החוק לידיים. לצערי, זה חוזר על עצמו. אנחנו כחברת חשמל לא עוסקים בתחום הפלילי, הידיים שלנו קשורות. המטרה שלנו היא להחזיר את החשמל כמה שיותר מהר".

באשר לפיצוי לתושבים אמר: "ברגע שנגרם נזק ומוכח קשר ישיר להפסקה, זכות הלקוח לתבוע את הקבלן שגרם לנזק. אנחנו מוסרים את פרטיו ומעבירים את האחריות אליו. במקביל, המחלקה המשפטית שלנו תובעת את הקבלנים על הנזקים שנגרמים לנו, אבל מניסיון, רשויות האכיפה סוגרות את זה לא פעם מחוסר עניין לציבור".

הקשיבו לראיון המלא

כתבות נוספות:

חדשות

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com