בריאיון טלפוני ליומן הצהריים של רדיו 90 עם יוסי הדר, התייחס רון שגן, חבר מועצת העיר חדרה ומחזיק תיק ההנדסה, למכתב ששלחה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ולממצאים שהוצגו בוועדה לביקורת המדינה בנוגע להצעת הקמת שדה תעופה במזרח חדרה כחלופה לשדה בהרצליה.
לשאלה על תוכנו של המכתב והשפעתו על עתיד התעופה הכללית בישראל ציין שגן כי במכתב נטען כי עתיד התעופה הכללית הוא סוגיה בעלת חשיבות לאומית עליונה, וכי "שדה התעופה בהרצליה מאבד את הבסיס החשוב ביותר לפעילות זו, שבו מוכשרים 80% מטייסי העתיד בישראל האזרחיים". והוסיף בציטוט מהמכתב: "החשיבות של התעופה הכללית באה גם בעיני טיסות מסחריות, פינוי פצועים ומסוקים, תחזוקת תשתיות לאומיות קריטיות", וכי לא ניתן לסגור את שדה התעופה בהרצליה, משום שעד כה עוד לא נמצאה חלופה ראויה.
בהתייחס ללקונים שהעלתה ועדת הביקורת בנוגע לתהליך הבחירה בחלופת חדרה־מזרח אמר שגן כי הוועדה הצביעה על "ליקויים חמורים לכאורה, בהם שימוש שגוי במודל רעש, דירוג חלופות מוטעה שהוביל להסתרת חלופות, הצורך בעבודות הנדסיות יקרות להגבהת המסלול, קונפליקט אווירי חריף מבסיס צה״ל בעין שמר והתנגדות רחבה לפגיעה באיכות הסביבה".
לשאלה מדוע, אם קיימות חלופות אפשריות אחרות, שוב נעשה שימוש בחלופת חדרה השיב שגן: "הבחירה בחדרה קצת נתפרה". הוא הבהיר את טענותיו לגבי מודל הרעש: "מודל הרעש הזה שופץ באופן שאפשר להעביר ביקורת רבה על המקצועיות שלו", וציין כי מודל רעש ראשוני הצביע על פגיעה בכ־50,000 תושבי חדרה, בעוד שמודל מעודכן הוות"ל הראה "אפס תושבי חדרה הנפגעים משדה תעופה שנמצא 200 מטר מהם".
בהתייחס לסוגיות הבטיחות וההנדסה אמר שגן כי להקמת השדה נדרשים "מיליוני קוב אדמה" לעבודות להגבהת המסלול, וכי הדבר לא נלקח בחשבון. לדבריו, קיימים גם נושאים של קיצוץ מרחקי בטיחות במרחבים קרובים למכשולים כמו חוטי מתח עליון ומעבר מעל שמורות טבע.
לשאלה מי עלול להרוויח מקידום התוכנית בחדרה השיב שגן כי ייתכן שיש אינטרסים לרשות התעופה האזרחית, אך הדגיש כי קיימות חלופות שאפשרו לפזר את פעילות התעופה הכללית בשדות קיימים כגון הבונים וחיפה. "יש שדות תעופה, תפזרו אותם במקום אחר, לא בחדרה", אמר.
עוד הוסיף שגן: "המכתב הזה… מסכם עבודת מטה של משרד התחבורה, לאור הרמת הדגל של הוועדה לביקורת המדינה והעבודה שלנו", והוסיף כי העירייה וגורמי התכנון ניהלו שיח רציף עם הוות״ל ומשרד התחבורה במשך השנים האחרונות.
לשאלה האם המכתב סוגר את האפשרות להקמת שדה בחדרה השיב שגן כי הדבר איננו סופי: "המדינה תמיד יכולה להחיות משהו… שנה הבאה יש בחירות, אז never say never", והדגיש כי מדובר בשלב חשוב ובקריאה לבחון חלופות קיימות ולא להקים שדה מאפס במקום שרשות התעופה מעוניינת בכך.
הקשיבו לראיון המלא