שידור חי
תמונה של התוכנית

טור דעה

דו"ח עמותת אור ירוק חושף – עלייה קשה במקרי המוות בתאונות דרכים ברעננה

דו"ח תאונות הדרכים של עמותת אור ירוק חושף עלייה דרמטית במספר ההרוגים בתאונות דרכים בעיר. למרות ירידה בפצועים הקשים. המנכ"ל מזהיר: "המדינה הרימה ידיים במאבק על החיים שלנו"
אילוסטרציה
אילוסטרציה
whatsapp
שתפו כתבה:

ממצאי דו"ח עמותת אור ירוק מצביעים על מגמה מדאיגה בכבישי רעננה: בשנת 2024 נהרגו שלושה בני אדם בתאונות דרכים בעיר, לעומת הרוג אחד בלבד בשנה שקדמה לה. העלייה במספר ההרוגים, פי שלושה, מעמידה את הבטיחות בדרכים בלב סדר היום העירוני, וחושפת את המחיר הכבד שממשיכה לגבות התחבורה העירונית.

לצד העלייה במספר ההרוגים, מציג הדו"ח גם ירידה קלה במספר הפצועים הקשים, מ-9 בשנת 2023 ל-8 בשנת 2024 , וזאת בעוד שמספר הפצועים הקלים נותר זהה ועקבי – 68 בכל אחת מהשנים. הנתונים נאספו על ידי עמותת אור ירוק ממקורות רשמיים, בהם הלמ"ס, עיריית רעננה ומשטרת ישראל.

הולכי הרגל ממשיכים לשלם בחייהם, בשנת 2024 נהרגו שני הולכי רגל ברעננה, לעומת אחד בלבד בשנת 2023. מספר הפצועים הקשים ירד קלות מ-3 ל-2, ומספר הפצועים הקלים כמעט והתחלק בחצי – מ-19 ל-10.

הנתונים מלמדים על הצורך הדחוף בטיפול בתשתיות הולכי הרגל בעיר, כולל שיפור מעברי חציה, הגברת התאורה והרחבת האכיפה בקרבת אזורים רגישים.

בקרב ילדים ובני נוער נרשמה ירידה משמעותית במספר הפצועים הקשים,  מ-4 בשנת 2023 ל-1 בלבד בשנת 2024. עם זאת, מספר הילדים שנפצעו קל נותר זהה, 11 בכל אחת מהשנים, והדבר מדגיש את הצורך במיקוד בטיחותי מיוחד באזורים הסמוכים לבתי ספר, גנים ומתקני נוער.

תחום התחבורה הדו-גלגלית- אופנועים, קטנועים וקורקינטים, ממשיך להוות אתגר משמעותי. אף כי לא נרשמו הרוגים בשנתיים האחרונות, נרשמה עלייה במספר הפצועים הקלים מ-9 ל-12, לצד ירידה קלה בפצועים הקשים מ-2 ל-1. הממצאים עשויים להעיד על עלייה בשימוש בכלים דו-גלגליים בעיר, בין אם לצורכי שליחויות, ניידות צעירה או קורקינטים שיתופיים  ועל הצורך בהתאמת התשתיות והחוק למציאות החדשה.

 

"האחריות לא נגמרת בפינוי הזבל": הקריאה של אור ירוק

בעקבות פרסום הנתונים, פרסם עו"ד יניב עקיבא, מנכ"ל עמותת אור ירוק, תגובה חריפה הקוראת לפעולה מצד המדינה והרשויות המקומיות: "תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהחברה הישראלית. אנחנו מפסידים במלחמה היומיומית הזאת וזה לא חייב להיות כך. מדינת ישראל הרימה ידיים במאבק על החיים שלנו  ואת זה חייבים לשנות. האחריות מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כאשר גם לראשי וראשות הערים יש אחריות לבטיחות התושבים. אחריותם לא מסתכמת רק בפינוי הזבל או הפקת אירועי יום העצמאות, אלא גם באכיפת חוקי התנועה."

"תושבים מצפצפים על החוק, פוגעים בתושבים ופוגעים בתחושת הביטחון האישי שלהם במרחב העירוני. הדרך לצמצום תאונות הדרכים עוברת באמצעות אימוץ ואישור תכנית לאומית רב-שנתית אשר תמנע את מותם של מאות בני אדם בשנים הבאות – תכנית שנמצאת על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים זמן רב וממתינה לאישור. במקביל, גם ראשי וראשות הערים צריכים להירתם למאבק הלאומי הזה שגובה את חייו של פחות מאדם אחד בכל יום."

כתבות נוספות:

חדשות

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com